• Mali wynalazcy z 2b

          • Uczniowie klasy 2b przy okazji omawiania tematów związanych z wynalazkami i odkryciami, chcieli poczuć się jak wynalazcy i wykonali własne urządzenia, które mogą być przydatne. Pokazali też, jak można wykorzystać niepotrzebne już surowce wtórne do wykonania pomysłowych prac :)

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - warsztaty w klasach 1-3

          • W celu podnoszenia świadomości na temat możliwości, potrzeb i trudności osób z autyzmem, uczniowie klas 1-3 wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez pedagoga specjalnego. Wspólne doświadczenia oraz praktyczne zabawy to doskonały sposób, aby rozwijać wśród najmłodszych uczniów zrozumienie i empatię. Dzieci poznawały alternatywne i wspomagające metody komunikacji, z PCS tworzyły plany aktywności, uczyły się w jaki sposób osoby z autyzmem mogą reagować na bodźce sensoryczne.

            Dziękujemy @atypowadziewczyna za ciekawe materiały które wykorzystaliśmy podczas warsztatów. Teraz już wiemy, że SPEKTRUM to różnorodność, która ma wiele kolorów - tak samo jak wiele jest cech i osobowości :)

          • 2 kwietnia – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

          • W kwietniu wszyscy włączyli się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Nauczyciele zapoznali się z poradnikami jak pracować z uczniami ze spektrum. Chętni uczniowie wzięli udział w konkursie „Zaprojektuj przyjazną przestrzeń”, do którego inspiracje mogli czerpać z gazetki szkolnej. W klasach 1-3 zostały przeprowadzone warsztaty z pedagogiem specjalnym, w klasach 4-6 zabawy z pedagogiem oraz w 7-8 quizy z psychologiem. Wszystkie działania miały na celu rozwijanie empatii oraz zrozumienia, a także podnoszenie świadomości na temat możliwości, potrzeb i trudności osób z autyzmem.

            Czym jest spektrum autyzmu?

            Spektrum ma szeroki zakres i wiele odcieni – to wachlarz zróżnicowanych cech, zachowań i objawów. Dlatego nie istnieją dwie identyczne osoby w spektrum autyzmu! Autyzm to odmienny sposób działania układu nerwowego, co wpływa na odbiór i integrację bodźców sensorycznych, zachowanie, sposób komunikowania się oraz nawiązywanie relacji.

            Dziękujemy Atypowa dziewczyna za inspiracje w formie materiałów, dzięki którym już wiemy jak odróżnić fakty od mitów! Mamy nadzieję, że zdobyte przez nas informacje i doświadczenia pomogą nam wspólnie tworzyć przyjazne środowisko dla osób z różnymi potrzebami :)

          • Krakowskie dzieci wiedzą, jak segregować śmieci!

          • W miniony piątek uczniowie klasy 2a udali się do Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania na warsztaty zatytułowane "Krakowskie dzieci wiedzą, jak segregować śmieci". Drugoklasiści dowiedzieli się jak prawidłowo segregować śmieci, które z nich nie podlegają segregacji, a które wymagają szczególnego pojemnika na odpady.  

            Uczniowie udali się także z panią prowadzącą do lamusowni, czyli miejsca do którego każdy krakowianin może przywieźć nietypowe bądź niebezpieczne odpady. To była bardzo ciekawa lekcja ekologii.

          • Działajmy razem

          • Podczas kolejnego spotkania w ramach realizowanego w szkole projektu "Działajmy razem", uczniowie wraz z seniorami udali się na wycieczkę do KL Plaszow. 15 marca 2024r. odbyło się oficjalne otwarcie wystawy plenerowej. W czasie wycieczki uczestnicy usłyszeli o życiu w KL Plaszow i zobaczyli jego pozostałości. Poznali postaci byłych więźniów, ale także okrutnego Amona Gotha, komendanta obozu. Wspólnie zastanowili się, jak współcześni mieszkańcy Krakowa powinni zaopiekować się tym miejscem.

          • Wyniki konkursu recytatorskiego

          • Dnia 8 kwietnia 2024 r. w naszej szkole odbył się konkurs recytatorski pod tytułem "Wiosna" dla uczniów klas I-III. W konkursie brało udział 15 uczniów, którzy recytowali wiersze o tematyce wiosennej. 

            Uczniowie zachwycili pięknymi tematycznymi strojami, pomysłową aranżacją swoich występów, a przede wszystkim wspaniałą recytacją.

            Do oceny wystąpień młodych recytatorów została powołana komisja w składzie:
            p. Katarzyna Stala, p. Marta Oprocha, oraz p. Magdalena Feliks. Po wysłuchaniu wszystkich utworów,  komisja nagrodziła następujące osoby:

            I miejsce – Antonina Wierzbicka kl. 1a

            II miejsce – Amelia Pulanecka kl. 1b, Samson Śliżewski kl. 3a

            III miejsce – Kira Bielikova kl. 1c, Emilia Rosiek kl. 2a

            Wyróżnienia: Karol Kubin kl. 1b, Zofia Janc kl. 2a

            Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni dyplomami, a zwycięzcy i wyróżnieni otrzymali dodatkowo nagrody rzeczowe.

            Nagrody konkursowe ufundowała Rada Rodziców.

            Serdecznie gratulujemy!

          • Emausowe drzewko

          • 5 kwietnia, klasa 1 b była na kolejnych warsztatach w Muzeum w Krzysztoforach pt Emausowe drzewko. W pierwszej części dzieci dowiedziały się skąd pochodzi nazwa Zwierzyniec oraz na temat zwyczajów związanych z tą dzielnicą np odpust Emausowy, czy o lajkoniku-Zwierzynieckim koniku. Następnie mogły zobaczyć co zazwyczaj można kupić  na odpuście . Potem podziwiali drzewka emausowe zgłoszone prze wykonawców w rożnych kategoriach wiekowych w tegorocznym konkursie. Na zakończenie była część artystyczna warsztatów i dzieci same tworzyły swoje drzewka. Z ochota stwierdziły, że wezmą udział w konkursie w przyszłym roku.

          • Apel wielkanocny klas 1-3

          • 27 marca odbył się apel wielkanocny klas 1-3. Uczniowie klasy 1b pod opieką pani Wioletty Antosiewicz zaprezentowali krótki program artystyczny pt. "Dyngusiarze" opowiadający o dawnych zwyczajach wielkanocnych. 

            Na koniec zgodnie z tradycją wszyscy zostali pokropieni na szczęście przez Dyngusiarzy.

          • Akademia z okazji Świąt Wielkanocnych

          • Uczniowie klas 4-7 we wtorek 26 marca uczestniczyli w akademii z okazji Świąt Wielkanocnych.

            Przedstawienie przygotowali pan katecheta Krzysztof Rogalski oraz ksiądz Paweł Matysiak. 

            Uczniowie poprzez skłaniające do refleksji teksty oraz pieśni wielkopostne wprowadzili wszystkich w poważny nastrój Wielkiego Tygodnia. 

          • Klasa 2c na warsztatach wielkanocnych

          • 25 marca, uczniowie klasy 2c uczestniczyli w warsztatach wielkanocnych ozdabiania bombki w kształcie jajka. Podczas pobytu w wytwórni ozdób dzieci dowiedziały się kilku ciekawostek dotyczących wytwarzania bombek oraz poznały etapy ich powstawania. Po warsztatach odwiedziliśmy salę zabaw Ampa, gdzie dzieci mogły bawić się na torze z przeszkodami, zjeżdżalniami i trampolinami.

          • Klasa 2b na warsztatach wielkanocnych i w sali zabaw "AMPA" w Wieliczce

          • Uczniowie klasy 2b uczestniczyli w warsztatach wielkanocnych, na których każdy własnoręcznie ozdobił swoją bombkę w kształcie jajka. Następnie  obejrzeli filmik edukacyjny oraz zwiedzili fabrykę. Mieli okazję poznać kolejne etapy procesu wytwarzania i dekorowania ozdób choinkowych. Z wielkim zainteresowaniem obserwowali wydmuchiwanie, posrebrzanie, „kąpiel”, suszenie, malowanie i pakowanie bombek. Druga część wycieczki to wizyta w Parku Rozrywki „Ampa”. Dzieci z wielką radością korzystały z licznych atrakcji znajdujących się w sali zabaw, m. in. zjeżdżalni, torów zjazdowych, toru przeszkód w labiryncie, trampolin, basenu z kulkami i kwadratowymi piankami itd.

          • Dzień wiosny w klasach 1-3

          • Wiosna to wyjątkowa pora roku wyczekiwana po długiej zimie przez wszystkie dzieci. Dlatego 21 marca 2024 uczniowie przybyli do szkoły ubrani w oryginalne i piękne stroje z motywem kwiatowym i niezwykle szykownym kwiecistym nakryciem głowy w formie kapeluszy lub wianków.

             

            W „kolorowy” nastrój wprowadziła nas gazetka o tematyce obchodów Dnia Wiosny, która przybliżyła nam zwyczaje z obchodami tego dnia nie tylko w Polsce ale i w innych krajach.

            Uczniowie mieli wykonać wiosenne plakaty: klasy I - namalować i ozdobić Panią Wiosnę, klasy II  -  zwiastuny wiosny, zaś klasy III – Marzannę. Podczas pracy dzieci wykazały się ogromną wyobraźnią twórczą, dużym zmysłem artystycznym, umiejętnością współdziałania w grupie i podejmowania decyzji.

            Tego dnia lekcje przebiegały w luźniejszej atmosferze, uczniowie rozwiązywali wiosenne łamigłówki, podjęli się wiosennego kodowania, wykonali ciekawe prace techniczne związane z nadejściem wiosny. Część klas wybrała dodatkowo aktywność na świeżym powietrzu. 

            Na korytarzu szkolnym znalazła się też fotobudka, z której chętnie korzystali uczniowie mogąc zrobić sobie pamiątkowe wiosenne zdjęcia.

            Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom i wychowawcom za zaangażowanie i wspólną inicjatywę. 

          • Klasa 1a w Żywej Pracowni

          • W pierwszy dzień wiosny 21 marca klasa 1a wyruszyła na poszukiwanie wiosny. Pogoda dopisała, słychać było śpiew ptaków, podziwialiśmy pierwsze wiosenne kwiaty.

            Udaliśmy się również do Żywej Pracowni – niesamowite miejsce znajdujące się w Starym Podgórzu, na krótkiej uliczne, ale z niesamowitym klimatem i cudowną atmosferą. Wzięliśmy udział w warsztatach wiosenno - wielkanocnych – robiliśmy palmy wielkanocne. Na początku Pan, który prowadził warsztaty opowiedział o historii i tradycji święcenia palm. Następnie po kolei tłumaczył i pokazywał w jaki sposób będziemy wykonywać palmy. Na początku nie było łatwo, ale z czasem wykonanie palmy okazało się nie takim trudnym zadaniem. Byliśmy z siebie dumni, że udało nam się zrobić swoją własną palmę.

          • Wielkanocne zajęcia w świetlicy

          • Dnia 22.03.2024 r. w świetlicy zorganizowane zostały otwarte zajęcia integracyjne z udziałem rodziców, o tematyce wielkanocnej.

            Na spotkaniu najpierw dzieci zaśpiewały piosenkę o jajkach pisankach. Następnie rozwiązaliśmy wspólnie quiz wielkanocny. Później pracowaliśmy w grupach  na trzech stanowiskach, gdzie można było wykonać harmonijkowego zajączka lub kogucika z papieru, palmę wielkanocną, lub ozdabiać bibułą jajka styropianowe.

            Na koniec każdy uczestnik po rozwiązaniu zagadki tematycznej otrzymał w poczęstunku czekoladowe jajeczko. 

            Zajęcia zostały przygotowane przez wychowawczynie świetlicy: Joannę Matogę, Dominikę Orzechowską i Annę Piwowarczyk.

             

          • Świąteczny kogel-mogel

          • Na powitanie wiosny klas 1b była w Muzeum Krzysztofory na warsztatach. Na początku przeszliśmy plantami sprawdzając gdzie zawitała już wiosna, a następnie poszliśmy do Pałacu Krzysztofory gdzie znajduje się oddział Muzeum Narodowego. Tam uczestniczyliśmy w warsztatach" Świąteczny kogel-mogel czyli Wielkanoc po krakowsku".

            Dowiedzieliśmy się o zwyczajach świątecznych w naszych okolicach; Pucherokach, Emausie i Rękawce. Potem ozdabialiśmy jajka. Na zakończenie Pani oprowadziła nas po salach muzeum , a w sali balowej zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia w czapkach Pucheroków. Mamy nadzieję że  w tym roku z rodzicami pójdziemy na Emaus lub Rękawkę na pobliski kopiec Krakusa.

          • Gra terenowa w klasie 2c

          • 19 marca uczniowie klasy 2 c uczestniczyli w grze terenowej Moje miasto. Klasa została podzielona na cztery zespoły, które otrzymały misję odnalezienia i wykonania 16 ukrytych w okolicach Rynku zadań. Każde kolejne poprawnie wykonane  odsłaniało przed uczniami wskazówkę dotyczącą miejsca ukrycia następnego. Uczestnicy w pełni zaangażowali się w grę i doskonale poradzili sobie z jej przejściem. W nagrodę poszli na smaczną gorącą czekoladę :)

          • Działajmy razem

          • Uczniowie naszej szkoły wraz z Seniorami z Klubu Samopomocy uczestniczyli w warsztatach decoupage. Uczestniczy ozdabiali doniczki  poprzez wydzieranie elementów papierowych  i naklejaniu ich na wybraną powierzchnię. Efekt końcowy był fantastyczny, jednak praca wymagała staranności, dokładności, ostrożności i wytrwałości. Satysfakcja, uśmiech na twarzach i zadowolenie uczestników warsztatów były najlepszym dowodem na to, że warto takie zajęcia organizować.

          • Klasa 2a w Muzeum Etnograficznym

          • Do czego może służyć palma wielkanocna? Czym pachnie i smakuje święcone? Jak złożyć życzenia za pomocą pisanek? Na te i wiele innych pytań odpowiedź otrzymali uczniowie klasy 2a podczas warsztatów wprowadzających w czas świątecznych przygotowań - Wielkanoc. Czas odnowy w Muzeum Etnograficznym.

            Drugoglasiści we wspaniałej scenerii muzealnych pomieszczeń dowiedzieli się dlaczego dawniej ludzie tak bardzo wyczekiwali wiosny, oraz poznali tradycje związane z okresem Wielkiej Nocy. Mieli okazję podziwiać wspaniałe pisanki oraz odkryć znaczenie symboli, którymi były zdobione. Na zakończenie wykonali z papieru Drzewko Emausowe, czyli tradycyjny element targu, który odbywa się z okazji odpustu tuż po Wielkanocy.