• Konkurs "Mistrz kaligrafii"

          • W dniu 20 maja 2024 roku w naszej szkole odbył się Konkurs Kaligraficzny dla klas I-III pt. „Mistrz Kaligrafii”.Każdy z uczestników miał za zadanie napisać - najładniej jak potrafi wybrany przez organizatora tekst. W klasach I był to tekst ,,Abecadło” Juliana Tuwima, w klasach II - ,,Co dzieci widziały w drodze” Marii Konopnickiej, w klasach III - ,,Ptasie radio” Juliana Tuwima.

             

            W konkursie wzięło udział 30 uczniów. Po wnikliwej analizie prac przez komisję w składzie: p. Katarzyna Stala, p. Marta Oprocha, p. Anna Tokarska wyłoniono zwycięzców w trzech kategoriach.

            Wyniki kategorii klas I:

            I miejsce – Oliwia Gałka z klasy I c

            II miejsce – Lena Stokłosa z klasy I b

            III miejsce – Karolina Kowalczyk z klasy I c

            Wyniki kategorii klasy II:

            I miejsce – Oliwia Maciejewska z klasy II b

            II miejsce – Łucja Chachlowska z klasy II c

            III miejsce – Julia Zator z klasy II c

            Wyniki kategorii klas III:

            I miejsce – Anna Miszkiel z klasy III c

            II miejsce – Zuzanna Czajka z klasy III a

            III miejsce – Patryk Pajda z klasy III b

            Zwycięzcy otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez Radę Rodziców. Każdy uczestnik konkursu zostanie nagrodzony uwagą pozytywną.

            Organizator

            Katarzyna Stała

          • Ósmoklasiści z wizytą w Auschwitz-Birkenau

          • 10 maja uczniowie klasy 8a wraz z wychowawcą udali się do Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau, byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady. Wizyta wywarła na uczniach ogromne wrażenie. Szcześciogodzinny pobyt wzbogacił ich wiedzę na temat II wojny światowej i stworzył możliwość do głębokich refleksji.

          • Zawody naszych rodziców

          • Dnia 7 maja 2024 roku mama jednego z uczniów uczęszczających do świetlicy - Pani Jolanta Stawińska - opowiedziała nam o swoim zawodzie  jako kierownik działu analiz w firmie In Post. Dzieci mogły zapoznać się  z przygotowaną prezentacją w programie Power Point. Następnie miały do wykonania kilka zadań dotyczących paczkomatów. Na koniec zrobiliśmy sobie  wspólne pamiątkowe zdjęcie i wręczyliśmy dyplom z podziękowaniem dla rodzica za spotkanie.

          • Działajmy razem!

          • 24 kwietnia w ramach projektu "Działajmy razem" odbyło się spotkanie pod hasłem  "Gimnastyka dla Seniora". Uczniowie naszej szkoły przekonali osoby starsze jak ważna jest aktywność fizyczna, dzięki której będą cieszyć się dobrą kondycją. Zaprezentowali ćwiczenia, które Seniorzy samodzielnie mogą wykonywać w domu. Była to również okazja do nawiązania relacji i integracji społecznej oraz  sposób na budowanie współpracy międzypokoleniowej.

          • Klasy 2b i 2c w EKOSPALARNI

          • W ramach projektu „Akademia Bohaterów Klimatu” uczniowie wzięli udział w warsztatach edukacyjnych w Ekospalarni w Krakowie. Celem wycieczki  było poznanie przez uczniów prawidłowego funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami w mieście. 

            Wizytę w Ekospalarni rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmu. Następnie rozpoczęło się zwiedzanie zakładu specjalnie przygotowaną ścieżką edukacyjną, która przybliżyła najważniejsze części procesu termicznego przekształcania odpadów, czyli: przywóz i rozładunek odpadów, termiczne przekształcenie odpadów komunalnych, oczyszczanie spalin, wytwarzanie energii elektrycznej i cieplnej. Na koniec wycieczki każdy uczestnik otrzymał niezapominajkę.

          • Wyniki Ogólnopolskiego Konkursu "Orzeł Matematyczny".

          • Z przyjemnością informujemy o wynikach Ogólnopolskiego Konkursu "Orzeł Matematyczny". Z naszej szkoły brało udział 31 uczniów z klas I - VIII.

             

            Laureatami zostali:

            Dawid Kozub z kl. 2a - 13 miejsce w kraju,

            Samson Śliżewski z kl. 2c- 13 miejsce w kraju,

            Jan Kapuśniak z kl. 2c - 15 miejsce w kraju,

            Jakub Gąsiorek z kl. 2a - 20 miejsce w kraju,

            Wioletta Sośnicka z kl. 2c - 20 miejsce w kraju,

            Mateusz Stanewicz z kl. 2b - 20 miejsce w kraju,

            Bartosz Madejczyk z kl. 2a - 26 miejsce w kraju,

            Jakub Woźniak z kl. 2b - 26 miejsce w kraju,

            Mateusz Drużbacki z kl. 3a - 25 miejsce w kraju,

            Jan Ostrowski z kl. 5c – 21 miejsce w kraju,

            Ksawery Uryga z kl. 6a – 18 miejsce w kraju,

            Hanna Rożek z kl. 7a - 19 miejsce w kraju,

            Kacper Kubin z kl. 7b - 23 miejsce w kraju,

            Franciszek Cygan z kl. 7b - 26 miejsce w kraju,

            Adrian Karłowicz z kl. 8a – 17 miejsce w kraju.

             

            Uczestnicy wykazali się dużą wiedzą, uzyskując bardzo wysokie wyniki. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom, którzy postanowili wziąć udział w konkursie, wykazując szczególne zainteresowanie przedmiotem, ambicję i zaangażowanie w naukę.

          • Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 Maja

          • W dniu  26.04.2024 r. w naszej szkole odbyła się akademia z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 - maja. Uroczystość rozpoczęła się wprowadzeniem pocztu sztandarowego, po czym wszyscy odśpiewali Hymn Narodowy.  Następnie odbyła się część artystyczna, w której uczniowie klasy IVa i IVb  przypomnieli najważniejsze wydarzenia związane z Konstytucją 3 – maja.

            Ta wyjątkowa lekcja historii przeplatana utworami muzycznymi  skłoniła zgromadzonych do refleksji nad tym, iż Ojczyzna jest naszym wspólnym dobrem, a Konstytucja 3 Maja była potwierdzeniem tej idei.

            Apel został przygotowany pod kierunkiem nauczycieli: 

            Agnieszki Jasińskiej  i Justyny Zając

          • ROWEROWY MAJ

          • Nasza szkoła przystępuje do Kampanii Rowerowy Maj. Kampania realizowana jest przez Miasto Kraków. Uczestnikiem Rowerowego Maja może być każdy uczeń zgłoszonej do udziału placówki. Warunkiem uczestnictwa dziecka w Kampanii jest wyrażenie pisemnej zgody  przez rodzica/opiekuna i dostarczenie jej do wychowawcy klasy (zgoda może być wysłana przez dziennik elektroniczny). Za aktywne podróże uznaje się przejazdy do szkoły rowerem, hulajnogą, a także w przypadku dalszych odległości, podróże komunikacją miejską łączone z aktywnymi podróżami odbyte od dnia 6 maja do dnia 29 maja 2024 roku. 

            Zasady kampanii są bardzo proste: każdy uczeń i nauczyciel, który w maju dotrze na lekcje w sposób. aktywny: na rowerze, hulajnodze, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Najaktywniejsi uczestnicy zabawy otrzymają ciekawe nagrody. Szczegółowe informacje oraz regulamin znajdą Państwo na stronie internetowej naszej szkoły oraz na stronie organizatora Kampanii www.rowerowymaj.eu

            ULOTKA DLA RODZICÓW

            Szkolny koordynator: Ryszard Budkiewicz

          • Klasa 2b na Warsztatach Żywieniowych

          • Uczniowie klasy 2b w ramach projektu Akademii Bohaterów Klimatu wzięli udział w warsztatach żywieniowych "Jak gotować z myślą o planecie".Warsztaty odbyły się w Zespole Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie, a poprowadziła je znana edukatorka kulinarna, ekologiczna, dziennikarka - Sylwia Majcher - autorka bestsellera "Gotuję, nie marnuję", "Kuchnia zero waste po polsku" oraz "Jestem eko. Ja też mogę uratować świat!" Uczniowie dowiedzieli się jaki wpływ mają nasze nawyki żywieniowe na zmiany klimatyczne oraz spróbować swoich sił w przygotowaniu smacznych i zdrowych posiłków w duchu less waste i niemarnowania. Dziękujemy :)

          • Mali wynalazcy z 2b

          • Uczniowie klasy 2b przy okazji omawiania tematów związanych z wynalazkami i odkryciami, chcieli poczuć się jak wynalazcy i wykonali własne urządzenia, które mogą być przydatne. Pokazali też, jak można wykorzystać niepotrzebne już surowce wtórne do wykonania pomysłowych prac :)

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - warsztaty w klasach 1-3

          • W celu podnoszenia świadomości na temat możliwości, potrzeb i trudności osób z autyzmem, uczniowie klas 1-3 wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez pedagoga specjalnego. Wspólne doświadczenia oraz praktyczne zabawy to doskonały sposób, aby rozwijać wśród najmłodszych uczniów zrozumienie i empatię. Dzieci poznawały alternatywne i wspomagające metody komunikacji, z PCS tworzyły plany aktywności, uczyły się w jaki sposób osoby z autyzmem mogą reagować na bodźce sensoryczne.

            Dziękujemy @atypowadziewczyna za ciekawe materiały które wykorzystaliśmy podczas warsztatów. Teraz już wiemy, że SPEKTRUM to różnorodność, która ma wiele kolorów - tak samo jak wiele jest cech i osobowości :)

          • 2 kwietnia – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

          • W kwietniu wszyscy włączyli się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Nauczyciele zapoznali się z poradnikami jak pracować z uczniami ze spektrum. Chętni uczniowie wzięli udział w konkursie „Zaprojektuj przyjazną przestrzeń”, do którego inspiracje mogli czerpać z gazetki szkolnej. W klasach 1-3 zostały przeprowadzone warsztaty z pedagogiem specjalnym, w klasach 4-6 zabawy z pedagogiem oraz w 7-8 quizy z psychologiem. Wszystkie działania miały na celu rozwijanie empatii oraz zrozumienia, a także podnoszenie świadomości na temat możliwości, potrzeb i trudności osób z autyzmem.

            Czym jest spektrum autyzmu?

            Spektrum ma szeroki zakres i wiele odcieni – to wachlarz zróżnicowanych cech, zachowań i objawów. Dlatego nie istnieją dwie identyczne osoby w spektrum autyzmu! Autyzm to odmienny sposób działania układu nerwowego, co wpływa na odbiór i integrację bodźców sensorycznych, zachowanie, sposób komunikowania się oraz nawiązywanie relacji.

            Dziękujemy Atypowa dziewczyna za inspiracje w formie materiałów, dzięki którym już wiemy jak odróżnić fakty od mitów! Mamy nadzieję, że zdobyte przez nas informacje i doświadczenia pomogą nam wspólnie tworzyć przyjazne środowisko dla osób z różnymi potrzebami :)

          • Krakowskie dzieci wiedzą, jak segregować śmieci!

          • W miniony piątek uczniowie klasy 2a udali się do Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania na warsztaty zatytułowane "Krakowskie dzieci wiedzą, jak segregować śmieci". Drugoklasiści dowiedzieli się jak prawidłowo segregować śmieci, które z nich nie podlegają segregacji, a które wymagają szczególnego pojemnika na odpady.  

            Uczniowie udali się także z panią prowadzącą do lamusowni, czyli miejsca do którego każdy krakowianin może przywieźć nietypowe bądź niebezpieczne odpady. To była bardzo ciekawa lekcja ekologii.

          • Działajmy razem

          • Podczas kolejnego spotkania w ramach realizowanego w szkole projektu "Działajmy razem", uczniowie wraz z seniorami udali się na wycieczkę do KL Plaszow. 15 marca 2024r. odbyło się oficjalne otwarcie wystawy plenerowej. W czasie wycieczki uczestnicy usłyszeli o życiu w KL Plaszow i zobaczyli jego pozostałości. Poznali postaci byłych więźniów, ale także okrutnego Amona Gotha, komendanta obozu. Wspólnie zastanowili się, jak współcześni mieszkańcy Krakowa powinni zaopiekować się tym miejscem.

          • Wyniki konkursu recytatorskiego

          • Dnia 8 kwietnia 2024 r. w naszej szkole odbył się konkurs recytatorski pod tytułem "Wiosna" dla uczniów klas I-III. W konkursie brało udział 15 uczniów, którzy recytowali wiersze o tematyce wiosennej. 

            Uczniowie zachwycili pięknymi tematycznymi strojami, pomysłową aranżacją swoich występów, a przede wszystkim wspaniałą recytacją.

            Do oceny wystąpień młodych recytatorów została powołana komisja w składzie:
            p. Katarzyna Stala, p. Marta Oprocha, oraz p. Magdalena Feliks. Po wysłuchaniu wszystkich utworów,  komisja nagrodziła następujące osoby:

            I miejsce – Antonina Wierzbicka kl. 1a

            II miejsce – Amelia Pulanecka kl. 1b, Samson Śliżewski kl. 3a

            III miejsce – Kira Bielikova kl. 1c, Emilia Rosiek kl. 2a

            Wyróżnienia: Karol Kubin kl. 1b, Zofia Janc kl. 2a

            Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni dyplomami, a zwycięzcy i wyróżnieni otrzymali dodatkowo nagrody rzeczowe.

            Nagrody konkursowe ufundowała Rada Rodziców.

            Serdecznie gratulujemy!