• Andrzejki w klasach trzecich

          • W ostatnim dniu listopada,

            powróżyć sobie wypada,

            powróżyć czymkolwiek, warto;

            wyciągniętą z talii kartą,

            butami, stopionym woskiem,

            by przyszłość poznać choć troszkę.

            Wyśmienita jest zabawa,

            Andrzejkowa we wróżenie,

            trzeba jednak ją traktować

            z lekkim oka przymrużeniem.

            I z takim nastawieniem uczniowie klasy 3b bawili się 29 listopada. Samodzielnie przygotowali różne wróżby i te bardziej i te mniej znane. Oczywiście była wróżba z butami, ciasteczka z wróżbami, magiczna moc różnych przedmiotów, wróżba kim zostanę, co mnie czeka, wróżba z sercami i imionami. Wszyscy uczniowie wykazali się pomysłowością. A w międzyczasie były wspólne pląsy przy muzyce.  Każdy wyszedł zadowolony a wróżbę traktuje z przymrużeniem oka.

            30 listopada również uczniowie klasy 3c przenieśli się w zaczarowany świat wróżb andrzejkowych. Każde dziecko oczywiście z  "przymrużeniem oka" miało możliwość poznania swojej przepowiedni na przyszłość. 

            Chłopcy mogli poznać imię przyszłej wybranki, a dziewczynki – imię przyszłego wybranka. Lewe buty pomogły ustalić, kto pierwszy wyjdzie za mąż. Kręcąc butelką dowiedzieli się, co czeka ich w najbliższym czasie, wybierając kolor kółeczka, którym są żywiołem, a kolor piórka, jaki otrzymali dar, natomiast rzucając monetę do miski z wodą, sprawdzali czy spełni się ich życzenie. Uczniowie otrzymali też kilka kart pracy związanych z tematem zabawy, m. in.: kodowanie andrzejkowych symboli, wykreślanki. Mieli też możliwość opracowania przepisu na magiczny eliksir. Wspólna zabawa dostarczyła dzieciom wielu niezwykłych przeżyć oraz emocji.

            Tego dnia wspólna zabawa towarzyszyła także uczniom klasy 3a. 

          • NAJSŁYNNIEJSZE ZABYTKI POLSKICH MIAST

          • Z przyjemnością informujemy, że konkurs plastyczny „NAJSŁYNNIEJSZE ZABYTKI POLSKICH MIAST”  został rozstrzygnięty. Celem konkursu było przybliżenie uczniom walorów Ziemi Ojczystej i jej bogatej historii oraz kształtowanie inwencji twórczej i wyobraźni.  Organizatorami konkursu była Pani Dorota Cienkosz i Marta Oprocha.

             

            28 listopada zostały uroczyście wręczone nagrody i dyplomy.

            Jury w składzie: Pani Maria Mika oraz Pani Urszula Och podjęło decyzję o przyznaniu następujących nagród   i wyróżnień:

            I miejsce: Oliwia Maciejewska (kl. 1 b)

            II miejsce: Agata Dusza (kl.3b)

            III miejsce: Alicja Polaczek (kl. 2a) i Mateusz Stanewicz (kl. 1b)

            Wyróżnienia otrzymali: Ewa Łopatka (1b), Wioletta Sośnicka (kl.1c), Zofia Janc (kl.1 a) i  Jakub Sikora (kl.1 a).

            Wszystkim uczestnikom serdecznie GRATULUJEMY!

            Dorota Cienkosz, Marta Oprocha

          • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

          • 20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Jest to moment, w którym uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci i ich prawa. UNICEF jest strażnikiem Konwencji o prawach dziecka na świecie. To organizacja humanitarna działająca na rzecz dzieci,  zaangażowana w zapewnienie szczególnej ochrony najbardziej poszkodowanym dzieciom,  aby dzieciom żyło się lepiej, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii. Każdy ma prawo do zdrowegoi bezpiecznego dzieciństwa. Symbolem tej  organizacji jest kolor niebieski.

            W tym szczególnym dniu dzieci na całym świecie jednoczą się i podejmują wiele działań w imieniu swoich rówieśników – tych, których prawa często są łamane. W tym roku ten dzień wypada w niedzielę, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby w szkole świętować Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka później, 21 listopada. Dlatego też zachęcamy wszystkich  wychowawców klas I - VIII, nauczycieli  i uczniów, aby  21  listopada w PONIEDZIAŁEK   przyszli do szkoły ubrani na niebiesko lub z elementem niebieskiego.

            Dołączcie do UNICEF i świętujmy ten dzień razem !

            Pamiętajcie w PONIEDZIAŁEK o kolorze niebieskim !

          • #SzkołaDoHymnu

          • Akcja #SzkołaDoHymnu odbyła się już po raz piąty. Do wspólnego śpiewania hymnu przystąpiło w sumie 4 152 960 uczniów oraz 396 495 nauczycieli w całej Polsce. Łącznie do akcji zgłosiło się 20 434 szkół z całego kraju - w tym także nasza szkoła!

             

          • Festiwal literatury dla dzieci

          • Od 16 – 20 XI w Krakowie odbywa się festiwal literatury dla dzieci. Celem tego festiwalu jest m.in. zainspirowanie do sięgania po lektury ciekawe, ważne i wartościowe.

            W dniu dzisiejszym uczniowie klasy 3 a wzięli udział w spotkaniu autorskim z Panią Łucją Malec – Kornajew autorką książki pt: „Złoty pociąg i inne największe zagadki historii sztuki w Polsce”. Podczas spotkania dzieci próbowały odkryć tajemnice polskich dzieł sztuki. Przewodniczką była Fishka – sprytna, zaradna detektywka z najnowszej książki Łucji Malec - Kornajew.

             

            Spotkanie było bardzo ciekawe, momentami zaskakujące. Była to istna gratka dla dzieci lubiących bawić się w detektywa, nie dość, że rozwiązywali zagadki to jeszcze „przy okazji” mogli się czegoś dowiedzieć o historii sztuki w Polsce i zapamiętać wiele ciekawych faktów.

          • Szlachetna Paczka 2022

          • „Szlachetna Paczka” to jedna z największych akcji charytatywnych w Polsce. Jeśli znasz rodzinę lub osobę, która potrzebuje pomocy, zgłoś ją jak najszybciej. „Szlachetna Paczka” jest jedynym na świecie systemem pomocy bezpośredniej, który łączy ogromną skalę działania z tym, że konkretny człowiek wciąż pomaga w nim drugiej konkretnej osoby. Paczka już od ponad 20 lat łączy tych, którzy chcą zrobić coś dobrego i czerpać radość z dzielenia się tym, co mają.

            Szukamy rodzin biednych, samotnych seniorów, ludzi dotkniętych chorobami oraz osób lub rodzin, w życiu których doszło do tragedii, np. ich dom strawił pożar lub stracili pracę z powodu pandemii i brakuje im środków do życia.

             

            Jak zgłosić Rodzinę do Szlachetnej Paczki?

            1. Zgłoszenie za pośrednictwem Wolontariusza Szlachetnej Paczki: Przekazanie Rodzinie dokumentu "zgody wstępnej", zwrócenie podpisanego dokumentu przez Rodzinę do Wolontariusza (w gabinecie Pedagoga są formularze).

            2. Zgłoszenie za pośrednictwem strony internetowej: wypełnienie formularza:

            https://moja.szlachetnapaczka.pl/zglaszam/witaj, następnie przesłanie oryginału "zgody wstępnej" na adres Stowarzyszenia Wiosna, ul. Berka Joselewicza 21, 31-031 Kraków.

            Zachęcam serdecznie do pomocy,

            Kinga Mirowska

            Pedagog Szkolny

          • Od rycerza do żołnierza

          • W dniu dzisiejszym klasa 3b uczestniczyła w warsztatach na Wawelu pt „Od husarza do rycerza”. Dzieci miały okazje bezpośrednio oglądać zbroje rycerskie, poznać historie rycerstwa polskiego, dzieje jak z giermka zostać rycerzem oraz wysłuchać ciekawych legend. Dzień wcześniej na zajęciach gościliśmy jednego z tatusiów  w mundurze  galowym, żołnierza wojsk lądowych. Również nasz klasowy kolega Bartek zaprezentował nam mundurek zuchowy.

          • 104. Rocznica Odzyskania Niepodległości

          • 10 listopada w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia dla uczniów klas IV – VIII  z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Po wspólnym odśpiewaniu hymnu w obecności pocztu sztandarowego uczniowie klasy 6b i 8c zaprezentowali spektakl teatralny przybliżający nam najważniejsze wydarzenia związane z kolejną rocznicą odzyskania przez Polskę Niepodległości.

            Oprawę całego wydarzenia wzbogaciły przygotowane dla społeczności szkolnej przez radę rodziców biało czerwone kotyliony. Wszyscy zgromadzeni na sali gimnastycznej nauczyciele i uczniowie mieli okazję odbyć niezwykłą podróż w czasie, ukazującą trudne i  wzruszające momenty walki o niepodległą Polskę. Przedstawione podczas spektaklu wydarzenia pokazały nam, jak wiele zawdzięczamy naszym przodkom i ich staraniom o to, by obecne i kolejne pokolenia mogły żyć w wolnym i niepodległym kraju.

            Wzorem lat ubiegłych nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki pt. „Szkoła do hymnu”. O godz. 11:11 dla uczczenia 104 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości odśpiewaliśmy 4 zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”.

          • Apel klas 1-3 z okazji 11 Listopada –Święta Odzyskania Niepodległości

          • Doceń to że możesz żyć w wolnej Polsce. Pamiętaj, że twoi rówieśnicy nie zawsze żyli w wolnym kraju. Troska o dobro Ojczyzny to nasz wspólny obowiązek. Bądź patriotą, kochaj swój kraj.

             

             


             

            Takimi refleksjami uczniowie klasy 3b dzielili się podczas uroczystego apelu ze swoimi rówieśnikami. Po obejrzeniu prezentacji o historii  odzyskania przez Polskę niepodległości, oraz symbolach narodowych wszyscy uczniowie klas 1-3  odśpiewali  4 zwrotki hymnu. To były piękne wzruszające chwile. Swoją postawą udowodnili ,  że  Ojczyzna to taka kraina , która się w sercu zaczyna.

          • A dopóki płynie, Polska nie zaginie!

          • Z okazji Święta Niepodległości uczniowie ze szkolnego koła muzyczno-teatralnego przygotowali piosenkę patriotyczną "Płynie Wisła, płynie". Miłego odbioru!

            W nagraniu udział wzięli nastepujący uczniowie:

            Laura Kucia kl.4b,

            Wiktoria Łukasik kl.4b,

            Jan Ostrowski kl.4c,

            Anna Stefan-Sadzikowska kl.4c

            Przygotowanie: p. Justyna Zapiór i p. Dorota Cienkosz

          • Najpiękniejsza flaga - wyniki konkursu

          • W naszej szkole odbył się konkurs z języka angielskiego dla klas pierwszych. Był to konkurs prac plastycznych na najpiękniejszą flagę jednego z czterech krajów anglojęzycznych.

             

            Oto nasi finaliści:

            miejsce 1: Pola Iwańska 1a

            miejsce 2: Nina Łukaszewicz 1b, Julia Lalik 1c

            miejsce 3: Jaś Kapuśniak 1c, Hubert Cebula 1c, Emilia Rosiek 1a

            wyróżnienie: Zuzanna Kulig 1b

            Wszystkim uczestnikom dziękujemy za pracę i pomysły!

            Magdalena Pala, Anna Włosek,Agnieszka Piskorska-Łuszczyńska

          • Świetlica w biało-czerwonych barwach!

          • Świetlica świętuje rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Dzieci wykonały w minionym tygodniu mnóstwo prac w polskich biało - czerwonych barwach.  Rozmawialiśmy o symbolach narodowych i patriotyzmie oraz słuchaliśmy pieśni patriotycznych.

          • Klasa 3a i 3b w Puszczy Niepołomickiej

          • Korzystając z pięknej pogody 8 listopada uczniowie klas 3 a i 3 b wzięli udział w zajęciach przyrodniczo-leśnych prowadzonych przez leśników Nadleśnictwa Niepołomice oraz odwiedzili Izbę Leśną. Podczas zajęć poszerzyli i utrwalili swoją wiedzę na temat lasu. Poznali jego budowę oraz mieszkańców oraz specyfikę pracy leśnika. Starali się zrozumieć, jak nasze zachowanie wpływa na życie lasu.

            Po wyczerpującej lekcji w Izbie Leśnej udaliśmy się w towarzystwie pracownika Nadleśnictwa do Puszczy Niepołomickiej, by zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Przeszliśmy ścieżkę dydaktyczną „Pomocnik Leśnika”.

            Zwiedzanie Izby Leśnej, spacer przez Puszczę Niepołomicką dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń małym jak i dużym miłośnikom przyrody.

            Pod koniec spaceru odwiedziliśmy mogiłę zbiorowa i oddaliśmy hołd osobom które zginęły podczas I i II wojny światowej.


             

            Po wyczerpującej lekcji w Izbie Leśnej udaliśmy się w towarzystwie pracownika Nadleśnictwa do Puszczy Niepołomickiej, by zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Przeszliśmy ścieżkę dydaktyczną „Pomocnik Leśnika”.

            Zwiedzanie Izby Leśnej, spacer przez Puszczę Niepołomicką dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń małym jak i dużym miłośnikom przyrody.

          • Klasa 3c w bibliotece miejskiej

          • Celem wycieczki było nie tylko rozbudzenie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie szacunku dla książek, ale przede wszystkim poznanie niezwykłej książki o tytule „Czarna książka kolorów”. Pani bibliotekarka podkreśliła, że książka ta jest niezwykłym, magicznym miejscem spotkań między widzącymi i niewidzącymi. Jest przeznaczona dla wszystkich czytelników, nie tylko dla niewidzących, gdyż uczy współodczuwania i uwrażliwia na odmienność.

            Uczniowie dowiedzieli się, że autorka książki wyobraziła sobie przyjaźń dwóch chłopców, z których jeden, Tomek, jest niewidomy. Jego widzący kolega opowiada jak Tomek potrafi poczuć, dotknąć, usłyszeć, posmakować kolory w „świecie ciemności”. Podkreślił, że przed czytelnikami widzącymi otwierają się nowe przestrzenie – zmysłów, wyobraźni i odczuć. Tomek nie widzi kolorów, ale są one dla niego tysiącami smaków, zapachów, dźwięków i emocji.

            Po krótkiej prezentacji książki uczniowie klasy 3c mogli ją dotknąć, poczuć pismo Braille’a, a także wczuć się w sytuację osoby niewidomej, kiedy to z zamkniętymi oczami losowali z zakrytego pudełka różne przedmioty i wykorzystując zmysły starali się je rozpoznać. Lekcja była niezwykle ciekawa. Zapraszamy do galerii.

          • Wyniki konkursu "Pani Jesień"

          • Z przyjemnością przedstaiwamy wyniki konkursu organizowanego przez świetlicę szkolną.

             

            I miejsce - Bartek Szęklewski kl.3b

            II miejsce - Ania Węgrzyn 2b

            III miejsce - Zuzia Kulig 1b

             

            Wyróżnienia:

            Pola Iwańska kl.1a

            Wojtek Kulig kl.2b

            Julia Lalik kl.1b

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom!

          • Nowa akcja SU

          • Kochani,

            zapewne kojarzycie projekt "Czyste Tatry", "Czyste Lasy", "Czysty Bałtyk". Akcję, którą pragnę zaproponować w ramach SU, akcję konieczną - "Czysta Szkoła, Czyste Korytarze".
            Z zachwytem stwierdzam, iż kulturalne zachowania stają się codziennym nawykiem naszej społeczności, tak kwestia czystości, choćby korytarzy, sal lekcyjnych, pozostawia wiele do życzenia, a przeciaż szkoła przed rozpoczęciem zajęć lśni czystością !
            Drodzy Uczniowie! Przed Wami nie lada wyzwanie. Od 7 listopada do 16 grudnia br. uczniowie klas ósmych, trzy razy w tygodniu, na wskazanych wcześniej lekcjach, będą przyglądać się poszczególnym salom, korytarzom, czy są utrzymane w czystości (w zasadzie to nic trudnego - sprzątam za sobą!).
            Bardzo proszę zespoły klasowe, a przede wszystkim klasowych (tygodniowych) dyżurnych, o pozostawianie klas w czystości.
            Końcem I i II półrocza - podsumowanie akcji !
            Wiem, że zaangażowanie Wasze będzie nieocenione.

            Opiekunowie SU,

            Agnieszka Piskorska
            Ewelina Dranka

          • Szlakiem Niepodległości

          • Trzecia klasa - więc zdobywamy trzeci kopiec, tym razem uczniowie klasy 3b udali się na Kopiec Józefa Piłsudskiego – najwyższy z pięciu istniejących w Krakowie kopców, usypany na szczycie Sowińca znajdującego się w Lesie Wolskim.

             

            Pogoda nam dopisała, a więc mogliśmy spacerkiem przejść alejkami , podziwiając uroki jesiennego lasu. Po dotarciu w okolice kopca mieliśmy krótka lekcję historii , którą poprowadził nam tato klasowego kolegi. Dowiedzieliśmy się kiedy,  jak powstał Kopiec oraz o postaci marszałka Piłsudskiego. Potem weszliśmy na kopiec skąd podziwialiśmy panoramę Krakowa. To była ciekawa lekcja w wyjątkowym miejscu i przy urokliwej , jesiennej aurze.