Klasa 1a w Żywej Pracowni
W pierwszy dzień wiosny 21 marca klasa 1a wyruszyła na poszukiwanie wiosny. Pogoda dopisała, słychać było śpiew ptaków, podziwialiśmy pierwsze wiosenne kwiaty.
Udaliśmy się również do Żywej Pracowni – niesamowite miejsce znajdujące się w Starym Podgórzu, na krótkiej uliczne, ale z niesamowitym klimatem i cudowną atmosferą. Wzięliśmy udział w warsztatach wiosenno - wielkanocnych – robiliśmy palmy wielkanocne. Na początku Pan, który prowadził warsztaty opowiedział o historii i tradycji święcenia palm. Następnie po kolei tłumaczył i pokazywał w jaki sposób będziemy wykonywać palmy. Na początku nie było łatwo, ale z czasem wykonanie palmy okazało się nie takim trudnym zadaniem. Byliśmy z siebie dumni, że udało nam się zrobić swoją własną palmę.
Wielkanocne zajęcia w świetlicy
Dnia 22.03.2024 r. w świetlicy zorganizowane zostały otwarte zajęcia integracyjne z udziałem rodziców, o tematyce wielkanocnej.
Na spotkaniu najpierw dzieci zaśpiewały piosenkę o jajkach pisankach. Następnie rozwiązaliśmy wspólnie quiz wielkanocny. Później pracowaliśmy w grupach na trzech stanowiskach, gdzie można było wykonać harmonijkowego zajączka lub kogucika z papieru, palmę wielkanocną, lub ozdabiać bibułą jajka styropianowe.
Świąteczny kogel-mogel
Na powitanie wiosny klas 1b była w Muzeum Krzysztofory na warsztatach. Na początku przeszliśmy plantami sprawdzając gdzie zawitała już wiosna, a następnie poszliśmy do Pałacu Krzysztofory gdzie znajduje się oddział Muzeum Narodowego. Tam uczestniczyliśmy w warsztatach" Świąteczny kogel-mogel czyli Wielkanoc po krakowsku".
Gra terenowa w klasie 2c
19 marca uczniowie klasy 2 c uczestniczyli w grze terenowej Moje miasto. Klasa została podzielona na cztery zespoły, które otrzymały misję odnalezienia i wykonania 16 ukrytych w okolicach Rynku zadań. Każde kolejne poprawnie wykonane odsłaniało przed uczniami wskazówkę dotyczącą miejsca ukrycia następnego. Uczestnicy w pełni zaangażowali się w grę i doskonale poradzili sobie z jej przejściem. W nagrodę poszli na smaczną gorącą czekoladę :)
Działajmy razem
Uczniowie naszej szkoły wraz z Seniorami z Klubu Samopomocy uczestniczyli w warsztatach decoupage. Uczestniczy ozdabiali doniczki poprzez wydzieranie elementów papierowych i naklejaniu ich na wybraną powierzchnię. Efekt końcowy był fantastyczny, jednak praca wymagała staranności, dokładności, ostrożności i wytrwałości. Satysfakcja, uśmiech na twarzach i zadowolenie uczestników warsztatów były najlepszym dowodem na to, że warto takie zajęcia organizować.
Klasa 2a w Muzeum Etnograficznym
Do czego może służyć palma wielkanocna? Czym pachnie i smakuje święcone? Jak złożyć życzenia za pomocą pisanek? Na te i wiele innych pytań odpowiedź otrzymali uczniowie klasy 2a podczas warsztatów wprowadzających w czas świątecznych przygotowań - Wielkanoc. Czas odnowy w Muzeum Etnograficznym.
Drugoglasiści we wspaniałej scenerii muzealnych pomieszczeń dowiedzieli się dlaczego dawniej ludzie tak bardzo wyczekiwali wiosny, oraz poznali tradycje związane z okresem Wielkiej Nocy. Mieli okazję podziwiać wspaniałe pisanki oraz odkryć znaczenie symboli, którymi były zdobione. Na zakończenie wykonali z papieru Drzewko Emausowe, czyli tradycyjny element targu, który odbywa się z okazji odpustu tuż po Wielkanocy.
Laureaci Szkolnego Konkursu Recytatorskiego "Miłosz z pamięci…"
Laureaci Szkolnego Konkursu Recytatorskiego "Miłosz z pamięci…"
I miejsce: Jan Ostrowski kl. 5c, Maja Kuźniar kl. 4b
II miejsce: Julia Kruczek kl. 5a
III miejsce: Milena Jacak kl. 8a
Wyróżnienie: Alicja Gąsiorek kl. 5c
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie.
Nauczyciele języka polskiego
2a i 2b w krainie wyobraźni
Klasy 2a i 2b wybrały się do Cinema City Bonarka na film "Akademia Pana Kleksa". Uczniowie przenieśli się w niezwykły świat fantazji i baśniowej przygody. Film dostarczył wiele śmiechu, pozwolił oderwać się od rzeczywistości i zanurzyć w magicznym świecie wyobraźni.
7
Klasa 1c w Żywej Pracowni
14 marca klasa 1c wybrała się na warsztaty wielkanocne do Żywej Pracowni w Krakowie. Uczniowie usłyszeli wiele ciekawych informacji odnośnie technik zdobienia jajek na wielkanocny stół, a następnie własnoręcznie wykonali pisanki batikowe.
2Metoda, którą poznali polega na nakładaniu i tworzeniu wzorów na jajku przy pomocy roztopionego wosku. Następnie jajko pokryte woskiem umieszcza się w barwniku. Farba barwi tylko miejsca niepokryte woskiem. Za pomocą tej metody pisankę można zabawić nawet na trzy, cztery kolory. Zajęcia w tej pracowni były ciekawym doświadczeniem dla pierwszoklasistów. Na zakończenie warsztatów uczniowie zabrali wykonane przez siebie pisanki, aby mogły zrobić świąteczne stoły w ich domach.
MISTRZOWIE MOWY POLSKIEJ
Miło nam przekazać informację o wynikach konkursu o tytuł Mistrza Mowy Polskiej. Konkurs został przeprowadzony w formacie teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.
MISTRZ MOWY POLSKIEJ KL. IV-V:
ALICJA GĄSIOREK KL. 5C
MISTRZ MOWY POLSKIEJ KL. VI-VIII:
MACIEJ CHOJNOWSKI KL. 8A
Dziękujemy wszystkim uczestnikom, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy.
Klasa 2c na warsztatach Akademia Kropelki
Uczniowie klasy 2 c w ramach projektu Akademia Bohaterów Klimatu, uczestniczyli w warsztatach ekologicznych zorganizowanych w Zakładzie Uzdatniania Wody Bielany. Podczas zabaw edukacyjnych dowiedziały się w jaki sposób uzdatniana jest woda, poznali obieg wody w przyrodzie oraz zależność ekosystemu i wpływ działalności człowieka na zasoby naturalne. Nagrodą za aktywne uczestnictwo w zajęciach były książeczki z łamigłówkami i rebusami oraz ekologiczne bidony.
"My adventure with English"
Uczniowie klas 2 uczęszczający do świetlicy szkolnej wzięli udział w konkursie plastycznym pt. „ My adventure with English ". Organizatorem konkursu było Centrum Młodzieży im. dr. Jordana w Krakowie. Uczniowie mieli za zadanie wykonać plakat z wybranym tematem w języku angielskim.
Celem konkursu było min. :
Ja i moje emocje
Uczniowie klasy 2c uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez Pedagoga specjalnego "Ja i moje emocje". Dzieci rozmawiały o tym, jakie odczuwają emocje i z jakiego powodu. Wspólnie zastanawiały się jak poradzić sobie z takimi emocjami jak złość, strach, smutek, zawstydzenie. Rozwiązywały zagadki, których rozwiązania określały pozytywne lub negatywne zachowania.
Archiwum Aktualności
Galeria zdjęć
brak danych