• Festiwal literatury dla dzieci

          • Od 16 – 20 XI w Krakowie odbywa się festiwal literatury dla dzieci. Celem tego festiwalu jest m.in. zainspirowanie do sięgania po lektury ciekawe, ważne i wartościowe.

            W dniu dzisiejszym uczniowie klasy 3 a wzięli udział w spotkaniu autorskim z Panią Łucją Malec – Kornajew autorką książki pt: „Złoty pociąg i inne największe zagadki historii sztuki w Polsce”. Podczas spotkania dzieci próbowały odkryć tajemnice polskich dzieł sztuki. Przewodniczką była Fishka – sprytna, zaradna detektywka z najnowszej książki Łucji Malec - Kornajew.

             

            Spotkanie było bardzo ciekawe, momentami zaskakujące. Była to istna gratka dla dzieci lubiących bawić się w detektywa, nie dość, że rozwiązywali zagadki to jeszcze „przy okazji” mogli się czegoś dowiedzieć o historii sztuki w Polsce i zapamiętać wiele ciekawych faktów.

          • Szlachetna Paczka 2022

          • „Szlachetna Paczka” to jedna z największych akcji charytatywnych w Polsce. Jeśli znasz rodzinę lub osobę, która potrzebuje pomocy, zgłoś ją jak najszybciej. „Szlachetna Paczka” jest jedynym na świecie systemem pomocy bezpośredniej, który łączy ogromną skalę działania z tym, że konkretny człowiek wciąż pomaga w nim drugiej konkretnej osoby. Paczka już od ponad 20 lat łączy tych, którzy chcą zrobić coś dobrego i czerpać radość z dzielenia się tym, co mają.

            Szukamy rodzin biednych, samotnych seniorów, ludzi dotkniętych chorobami oraz osób lub rodzin, w życiu których doszło do tragedii, np. ich dom strawił pożar lub stracili pracę z powodu pandemii i brakuje im środków do życia.

             

            Jak zgłosić Rodzinę do Szlachetnej Paczki?

            1. Zgłoszenie za pośrednictwem Wolontariusza Szlachetnej Paczki: Przekazanie Rodzinie dokumentu "zgody wstępnej", zwrócenie podpisanego dokumentu przez Rodzinę do Wolontariusza (w gabinecie Pedagoga są formularze).

            2. Zgłoszenie za pośrednictwem strony internetowej: wypełnienie formularza:

            https://moja.szlachetnapaczka.pl/zglaszam/witaj, następnie przesłanie oryginału "zgody wstępnej" na adres Stowarzyszenia Wiosna, ul. Berka Joselewicza 21, 31-031 Kraków.

            Zachęcam serdecznie do pomocy,

            Kinga Mirowska

            Pedagog Szkolny

          • Od rycerza do żołnierza

          • W dniu dzisiejszym klasa 3b uczestniczyła w warsztatach na Wawelu pt „Od husarza do rycerza”. Dzieci miały okazje bezpośrednio oglądać zbroje rycerskie, poznać historie rycerstwa polskiego, dzieje jak z giermka zostać rycerzem oraz wysłuchać ciekawych legend. Dzień wcześniej na zajęciach gościliśmy jednego z tatusiów  w mundurze  galowym, żołnierza wojsk lądowych. Również nasz klasowy kolega Bartek zaprezentował nam mundurek zuchowy.

          • 104. Rocznica Odzyskania Niepodległości

          • 10 listopada w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia dla uczniów klas IV – VIII  z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Po wspólnym odśpiewaniu hymnu w obecności pocztu sztandarowego uczniowie klasy 6b i 8c zaprezentowali spektakl teatralny przybliżający nam najważniejsze wydarzenia związane z kolejną rocznicą odzyskania przez Polskę Niepodległości.

            Oprawę całego wydarzenia wzbogaciły przygotowane dla społeczności szkolnej przez radę rodziców biało czerwone kotyliony. Wszyscy zgromadzeni na sali gimnastycznej nauczyciele i uczniowie mieli okazję odbyć niezwykłą podróż w czasie, ukazującą trudne i  wzruszające momenty walki o niepodległą Polskę. Przedstawione podczas spektaklu wydarzenia pokazały nam, jak wiele zawdzięczamy naszym przodkom i ich staraniom o to, by obecne i kolejne pokolenia mogły żyć w wolnym i niepodległym kraju.

            Wzorem lat ubiegłych nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki pt. „Szkoła do hymnu”. O godz. 11:11 dla uczczenia 104 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości odśpiewaliśmy 4 zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”.

          • Apel klas 1-3 z okazji 11 Listopada –Święta Odzyskania Niepodległości

          • Doceń to że możesz żyć w wolnej Polsce. Pamiętaj, że twoi rówieśnicy nie zawsze żyli w wolnym kraju. Troska o dobro Ojczyzny to nasz wspólny obowiązek. Bądź patriotą, kochaj swój kraj.

             

             


             

            Takimi refleksjami uczniowie klasy 3b dzielili się podczas uroczystego apelu ze swoimi rówieśnikami. Po obejrzeniu prezentacji o historii  odzyskania przez Polskę niepodległości, oraz symbolach narodowych wszyscy uczniowie klas 1-3  odśpiewali  4 zwrotki hymnu. To były piękne wzruszające chwile. Swoją postawą udowodnili ,  że  Ojczyzna to taka kraina , która się w sercu zaczyna.

          • A dopóki płynie, Polska nie zaginie!

          • Z okazji Święta Niepodległości uczniowie ze szkolnego koła muzyczno-teatralnego przygotowali piosenkę patriotyczną "Płynie Wisła, płynie". Miłego odbioru!

            W nagraniu udział wzięli nastepujący uczniowie:

            Laura Kucia kl.4b,

            Wiktoria Łukasik kl.4b,

            Jan Ostrowski kl.4c,

            Anna Stefan-Sadzikowska kl.4c

            Przygotowanie: p. Justyna Zapiór i p. Dorota Cienkosz

          • Najpiękniejsza flaga - wyniki konkursu

          • W naszej szkole odbył się konkurs z języka angielskiego dla klas pierwszych. Był to konkurs prac plastycznych na najpiękniejszą flagę jednego z czterech krajów anglojęzycznych.

             

            Oto nasi finaliści:

            miejsce 1: Pola Iwańska 1a

            miejsce 2: Nina Łukaszewicz 1b, Julia Lalik 1c

            miejsce 3: Jaś Kapuśniak 1c, Hubert Cebula 1c, Emilia Rosiek 1a

            wyróżnienie: Zuzanna Kulig 1b

            Wszystkim uczestnikom dziękujemy za pracę i pomysły!

            Magdalena Pala, Anna Włosek,Agnieszka Piskorska-Łuszczyńska

          • Świetlica w biało-czerwonych barwach!

          • Świetlica świętuje rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Dzieci wykonały w minionym tygodniu mnóstwo prac w polskich biało - czerwonych barwach.  Rozmawialiśmy o symbolach narodowych i patriotyzmie oraz słuchaliśmy pieśni patriotycznych.

          • Klasa 3a i 3b w Puszczy Niepołomickiej

          • Korzystając z pięknej pogody 8 listopada uczniowie klas 3 a i 3 b wzięli udział w zajęciach przyrodniczo-leśnych prowadzonych przez leśników Nadleśnictwa Niepołomice oraz odwiedzili Izbę Leśną. Podczas zajęć poszerzyli i utrwalili swoją wiedzę na temat lasu. Poznali jego budowę oraz mieszkańców oraz specyfikę pracy leśnika. Starali się zrozumieć, jak nasze zachowanie wpływa na życie lasu.

            Po wyczerpującej lekcji w Izbie Leśnej udaliśmy się w towarzystwie pracownika Nadleśnictwa do Puszczy Niepołomickiej, by zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Przeszliśmy ścieżkę dydaktyczną „Pomocnik Leśnika”.

            Zwiedzanie Izby Leśnej, spacer przez Puszczę Niepołomicką dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń małym jak i dużym miłośnikom przyrody.

            Pod koniec spaceru odwiedziliśmy mogiłę zbiorowa i oddaliśmy hołd osobom które zginęły podczas I i II wojny światowej.


             

            Po wyczerpującej lekcji w Izbie Leśnej udaliśmy się w towarzystwie pracownika Nadleśnictwa do Puszczy Niepołomickiej, by zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Przeszliśmy ścieżkę dydaktyczną „Pomocnik Leśnika”.

            Zwiedzanie Izby Leśnej, spacer przez Puszczę Niepołomicką dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń małym jak i dużym miłośnikom przyrody.

          • Klasa 3c w bibliotece miejskiej

          • Celem wycieczki było nie tylko rozbudzenie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie szacunku dla książek, ale przede wszystkim poznanie niezwykłej książki o tytule „Czarna książka kolorów”. Pani bibliotekarka podkreśliła, że książka ta jest niezwykłym, magicznym miejscem spotkań między widzącymi i niewidzącymi. Jest przeznaczona dla wszystkich czytelników, nie tylko dla niewidzących, gdyż uczy współodczuwania i uwrażliwia na odmienność.

            Uczniowie dowiedzieli się, że autorka książki wyobraziła sobie przyjaźń dwóch chłopców, z których jeden, Tomek, jest niewidomy. Jego widzący kolega opowiada jak Tomek potrafi poczuć, dotknąć, usłyszeć, posmakować kolory w „świecie ciemności”. Podkreślił, że przed czytelnikami widzącymi otwierają się nowe przestrzenie – zmysłów, wyobraźni i odczuć. Tomek nie widzi kolorów, ale są one dla niego tysiącami smaków, zapachów, dźwięków i emocji.

            Po krótkiej prezentacji książki uczniowie klasy 3c mogli ją dotknąć, poczuć pismo Braille’a, a także wczuć się w sytuację osoby niewidomej, kiedy to z zamkniętymi oczami losowali z zakrytego pudełka różne przedmioty i wykorzystując zmysły starali się je rozpoznać. Lekcja była niezwykle ciekawa. Zapraszamy do galerii.

          • Wyniki konkursu "Pani Jesień"

          • Z przyjemnością przedstaiwamy wyniki konkursu organizowanego przez świetlicę szkolną.

             

            I miejsce - Bartek Szęklewski kl.3b

            II miejsce - Ania Węgrzyn 2b

            III miejsce - Zuzia Kulig 1b

             

            Wyróżnienia:

            Pola Iwańska kl.1a

            Wojtek Kulig kl.2b

            Julia Lalik kl.1b

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom!

          • Nowa akcja SU

          • Kochani,

            zapewne kojarzycie projekt "Czyste Tatry", "Czyste Lasy", "Czysty Bałtyk". Akcję, którą pragnę zaproponować w ramach SU, akcję konieczną - "Czysta Szkoła, Czyste Korytarze".
            Z zachwytem stwierdzam, iż kulturalne zachowania stają się codziennym nawykiem naszej społeczności, tak kwestia czystości, choćby korytarzy, sal lekcyjnych, pozostawia wiele do życzenia, a przeciaż szkoła przed rozpoczęciem zajęć lśni czystością !
            Drodzy Uczniowie! Przed Wami nie lada wyzwanie. Od 7 listopada do 16 grudnia br. uczniowie klas ósmych, trzy razy w tygodniu, na wskazanych wcześniej lekcjach, będą przyglądać się poszczególnym salom, korytarzom, czy są utrzymane w czystości (w zasadzie to nic trudnego - sprzątam za sobą!).
            Bardzo proszę zespoły klasowe, a przede wszystkim klasowych (tygodniowych) dyżurnych, o pozostawianie klas w czystości.
            Końcem I i II półrocza - podsumowanie akcji !
            Wiem, że zaangażowanie Wasze będzie nieocenione.

            Opiekunowie SU,

            Agnieszka Piskorska
            Ewelina Dranka

          • Szlakiem Niepodległości

          • Trzecia klasa - więc zdobywamy trzeci kopiec, tym razem uczniowie klasy 3b udali się na Kopiec Józefa Piłsudskiego – najwyższy z pięciu istniejących w Krakowie kopców, usypany na szczycie Sowińca znajdującego się w Lesie Wolskim.

             

            Pogoda nam dopisała, a więc mogliśmy spacerkiem przejść alejkami , podziwiając uroki jesiennego lasu. Po dotarciu w okolice kopca mieliśmy krótka lekcję historii , którą poprowadził nam tato klasowego kolegi. Dowiedzieliśmy się kiedy,  jak powstał Kopiec oraz o postaci marszałka Piłsudskiego. Potem weszliśmy na kopiec skąd podziwialiśmy panoramę Krakowa. To była ciekawa lekcja w wyjątkowym miejscu i przy urokliwej , jesiennej aurze.

          • Małopolski Konkurs Języka Angielskiego

          • Z przyjemnością informujemy, że do etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego przeszli uczniowie:

            Szymon Kisiel - klasa 8b

            Wiktor Łęcki - klasa  8c

            Aleksander Opiela - klasa 6b

            Gratulujemy i życzymy sukcesów w etapie rejonowym!

          • Tydzień Świadomości Dysleksji

          • Październik jest miesiącem, w którym od wielu lat Europejskie oraz Polskie Towarzystwo Dysleksji zaprasza do udziału w akcji społecznej, której celem jest przypomnienie, że wśród nas – naszych kolegów, podopiecznych są także uczniowie o specyficznych potrzebach edukacyjnych (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia).

            W naszej szkole w myśl tegorocznego hasła „Przełamujemy bariery”, uwrażliwiano uczniów na wykazanie postawy zrozumienia wobec osób z dysleksją oraz pokazano uczniom z diagnozą dysleksji, że nad dysleksją nie tylko można, ale wręcz trzeba pracować:) Na korytarzach pojawiły się informacje wyjaśniające zagadnienie dysleksji, pokazujące mocne strony osoby z diagnozą dysleksji, mity i fakty na temat dysleksji, podręczniki, które warto nabyć pracując nad tym niepowtarzalnym stylem poznawczym – wspólnym dla 20% ludzi oraz portrety znanych osób z dysleksją. Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów – a nawet popularnych pisarzy – miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? (zachęcamy do obejrzenia naszej galerii zdjęć).

            ​​​​​​​Dla uczniów klas I-III został przygotowany konkurs kaligraficzny na najładniej napisane wyrazy. Poniżej przedstawiamy prace uczniów, którzy wzięli udział w konkursie oraz zwycięzców wyłonionych w trakcie głosowania uczniów klas I-III. Oto nasi laureaci:

            Miejsce I: Oliwia Maciejewska kl. Ib oraz Jakub Czapiga kl. IIIb

            Miejsce II: Ewa Łopatka kl. Ib

            Miejsce III: Alicja Maślanka kl. IIa​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

            Uczniów klas IV-VIII zaproszono do udziału w konkursie plastycznym pt. „Portret Sławnego Dyslektyka”. Poniżej przedstawiamy prace uczniów, którzy wzięli udział w konkursie oraz zwycięzców wyłonionych w trakcie głosowania uczniów klas IV-VIII. Poniżej lista nagrodzonych:

            Miejsce I: Alicja Urban kl. VIb

            Miejsce II: Kinga Misiuda kl. VIb

            Miejsce III: Julia Sala kl. VIa

            Podczas Tygodnia Świadomości Dysleksji uczniowie klas IV-VIII mogli również wykazać się biorąc udziałw konkursie ortograficznym przygotowanym za pomocą aplikacji Kahoot, a dla klas I-III zostały przygotowane zabawy z czytaniem podczas lekcji z wychowawcą.

            LISTA LAUREATÓW KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO DLA KLAS 4-8

            Uczniowie podczas Tygodnia Świadomości Dysleksji aktywnie brali udział w wyżej wymienionych formach aktywności oraz jak widać na zdjęciach świetnie się bawili zdobywając wiedzę na temat dysleksji oraz ciekawe nagrody w konkursach.

            Dziękujemy Wam wszystkim kochani uczniowie oraz gratulujemy zwycięzcą! Mamy nadzieję, że ten tydzień uświadomił Wam jak ważna jest wzajemna tolerancja, rywalizacja w duchu braterstwa, dostrzeganie swoich mocnych stron oraz ciągła praca nad swoimi słabościami.

            Koordynatorzy: Artemi Skalińska, Kinga Mirowska, Olga Kustra

          • Jesienny Kolorowy Tydzień - fotorelacja

          • Tydzień jesiennych kolorów za nami! Było bardzo kolorowo i bardzo jesiennie, ale najważniejsze, że wszyscy świetnie  się bawiliśmy! Zobaczcie sami!

            DZIEŃ CZERWONY 

            DZIEŃ POMARAŃCZOWY

            DZIEŃ ŻÓŁTY

            DZIEŃ BRĄZOWY

            DZIEŃ ZIELONY

          • Klasa 3a na Wawelu

          • 28 X klasa 3 a wybrała się na Wawel, aby odkrywać zakamarki wzgórza wawelskiego.
            Uczniowie wzięli udział w lekcji muzealnej „Życie codzienne na zamku”. Celem zajęć było przybliżenie życia codziennego dawnych mieszkańców zamku, w tym obyczaju, kultury i ceremoniału dworu królewskiego. 

            Pani przewodnik pokazała i zwróciła uwagę na przeznaczenie poszczególnych sal oraz na najważniejsze elementy wyposażenia ekspozycji, omówiła rolę i obowiązki postaci związanych z rezydencją oraz organizację życia dworskiego. W drodze powrotnej udaliśmy się na spacer ulicami Starego Miasta i cieszyliśmy się przepiękną pogodą i piękną, polską jesienią. Oczywiście nie zapomnieliśmy o obwarzankach. Wycieczka była bardzo udana.