• Klasa 3a i 3b w Puszczy Niepołomickiej

          • Korzystając z pięknej pogody 8 listopada uczniowie klas 3 a i 3 b wzięli udział w zajęciach przyrodniczo-leśnych prowadzonych przez leśników Nadleśnictwa Niepołomice oraz odwiedzili Izbę Leśną. Podczas zajęć poszerzyli i utrwalili swoją wiedzę na temat lasu. Poznali jego budowę oraz mieszkańców oraz specyfikę pracy leśnika. Starali się zrozumieć, jak nasze zachowanie wpływa na życie lasu.

            Po wyczerpującej lekcji w Izbie Leśnej udaliśmy się w towarzystwie pracownika Nadleśnictwa do Puszczy Niepołomickiej, by zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Przeszliśmy ścieżkę dydaktyczną „Pomocnik Leśnika”.

            Zwiedzanie Izby Leśnej, spacer przez Puszczę Niepołomicką dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń małym jak i dużym miłośnikom przyrody.

            Pod koniec spaceru odwiedziliśmy mogiłę zbiorowa i oddaliśmy hołd osobom które zginęły podczas I i II wojny światowej.


             

            Po wyczerpującej lekcji w Izbie Leśnej udaliśmy się w towarzystwie pracownika Nadleśnictwa do Puszczy Niepołomickiej, by zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Przeszliśmy ścieżkę dydaktyczną „Pomocnik Leśnika”.

            Zwiedzanie Izby Leśnej, spacer przez Puszczę Niepołomicką dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń małym jak i dużym miłośnikom przyrody.

          • Klasa 3c w bibliotece miejskiej

          • Celem wycieczki było nie tylko rozbudzenie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie szacunku dla książek, ale przede wszystkim poznanie niezwykłej książki o tytule „Czarna książka kolorów”. Pani bibliotekarka podkreśliła, że książka ta jest niezwykłym, magicznym miejscem spotkań między widzącymi i niewidzącymi. Jest przeznaczona dla wszystkich czytelników, nie tylko dla niewidzących, gdyż uczy współodczuwania i uwrażliwia na odmienność.

            Uczniowie dowiedzieli się, że autorka książki wyobraziła sobie przyjaźń dwóch chłopców, z których jeden, Tomek, jest niewidomy. Jego widzący kolega opowiada jak Tomek potrafi poczuć, dotknąć, usłyszeć, posmakować kolory w „świecie ciemności”. Podkreślił, że przed czytelnikami widzącymi otwierają się nowe przestrzenie – zmysłów, wyobraźni i odczuć. Tomek nie widzi kolorów, ale są one dla niego tysiącami smaków, zapachów, dźwięków i emocji.

            Po krótkiej prezentacji książki uczniowie klasy 3c mogli ją dotknąć, poczuć pismo Braille’a, a także wczuć się w sytuację osoby niewidomej, kiedy to z zamkniętymi oczami losowali z zakrytego pudełka różne przedmioty i wykorzystując zmysły starali się je rozpoznać. Lekcja była niezwykle ciekawa. Zapraszamy do galerii.

          • Wyniki konkursu "Pani Jesień"

          • Z przyjemnością przedstaiwamy wyniki konkursu organizowanego przez świetlicę szkolną.

             

            I miejsce - Bartek Szęklewski kl.3b

            II miejsce - Ania Węgrzyn 2b

            III miejsce - Zuzia Kulig 1b

             

            Wyróżnienia:

            Pola Iwańska kl.1a

            Wojtek Kulig kl.2b

            Julia Lalik kl.1b

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom!

          • Nowa akcja SU

          • Kochani,

            zapewne kojarzycie projekt "Czyste Tatry", "Czyste Lasy", "Czysty Bałtyk". Akcję, którą pragnę zaproponować w ramach SU, akcję konieczną - "Czysta Szkoła, Czyste Korytarze".
            Z zachwytem stwierdzam, iż kulturalne zachowania stają się codziennym nawykiem naszej społeczności, tak kwestia czystości, choćby korytarzy, sal lekcyjnych, pozostawia wiele do życzenia, a przeciaż szkoła przed rozpoczęciem zajęć lśni czystością !
            Drodzy Uczniowie! Przed Wami nie lada wyzwanie. Od 7 listopada do 16 grudnia br. uczniowie klas ósmych, trzy razy w tygodniu, na wskazanych wcześniej lekcjach, będą przyglądać się poszczególnym salom, korytarzom, czy są utrzymane w czystości (w zasadzie to nic trudnego - sprzątam za sobą!).
            Bardzo proszę zespoły klasowe, a przede wszystkim klasowych (tygodniowych) dyżurnych, o pozostawianie klas w czystości.
            Końcem I i II półrocza - podsumowanie akcji !
            Wiem, że zaangażowanie Wasze będzie nieocenione.

            Opiekunowie SU,

            Agnieszka Piskorska
            Ewelina Dranka

          • Szlakiem Niepodległości

          • Trzecia klasa - więc zdobywamy trzeci kopiec, tym razem uczniowie klasy 3b udali się na Kopiec Józefa Piłsudskiego – najwyższy z pięciu istniejących w Krakowie kopców, usypany na szczycie Sowińca znajdującego się w Lesie Wolskim.

             

            Pogoda nam dopisała, a więc mogliśmy spacerkiem przejść alejkami , podziwiając uroki jesiennego lasu. Po dotarciu w okolice kopca mieliśmy krótka lekcję historii , którą poprowadził nam tato klasowego kolegi. Dowiedzieliśmy się kiedy,  jak powstał Kopiec oraz o postaci marszałka Piłsudskiego. Potem weszliśmy na kopiec skąd podziwialiśmy panoramę Krakowa. To była ciekawa lekcja w wyjątkowym miejscu i przy urokliwej , jesiennej aurze.

          • Małopolski Konkurs Języka Angielskiego

          • Z przyjemnością informujemy, że do etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego przeszli uczniowie:

            Szymon Kisiel - klasa 8b

            Wiktor Łęcki - klasa  8c

            Aleksander Opiela - klasa 6b

            Gratulujemy i życzymy sukcesów w etapie rejonowym!

          • Tydzień Świadomości Dysleksji

          • Październik jest miesiącem, w którym od wielu lat Europejskie oraz Polskie Towarzystwo Dysleksji zaprasza do udziału w akcji społecznej, której celem jest przypomnienie, że wśród nas – naszych kolegów, podopiecznych są także uczniowie o specyficznych potrzebach edukacyjnych (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia).

            W naszej szkole w myśl tegorocznego hasła „Przełamujemy bariery”, uwrażliwiano uczniów na wykazanie postawy zrozumienia wobec osób z dysleksją oraz pokazano uczniom z diagnozą dysleksji, że nad dysleksją nie tylko można, ale wręcz trzeba pracować:) Na korytarzach pojawiły się informacje wyjaśniające zagadnienie dysleksji, pokazujące mocne strony osoby z diagnozą dysleksji, mity i fakty na temat dysleksji, podręczniki, które warto nabyć pracując nad tym niepowtarzalnym stylem poznawczym – wspólnym dla 20% ludzi oraz portrety znanych osób z dysleksją. Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów – a nawet popularnych pisarzy – miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? (zachęcamy do obejrzenia naszej galerii zdjęć).

            ​​​​​​​Dla uczniów klas I-III został przygotowany konkurs kaligraficzny na najładniej napisane wyrazy. Poniżej przedstawiamy prace uczniów, którzy wzięli udział w konkursie oraz zwycięzców wyłonionych w trakcie głosowania uczniów klas I-III. Oto nasi laureaci:

            Miejsce I: Oliwia Maciejewska kl. Ib oraz Jakub Czapiga kl. IIIb

            Miejsce II: Ewa Łopatka kl. Ib

            Miejsce III: Alicja Maślanka kl. IIa​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

            Uczniów klas IV-VIII zaproszono do udziału w konkursie plastycznym pt. „Portret Sławnego Dyslektyka”. Poniżej przedstawiamy prace uczniów, którzy wzięli udział w konkursie oraz zwycięzców wyłonionych w trakcie głosowania uczniów klas IV-VIII. Poniżej lista nagrodzonych:

            Miejsce I: Alicja Urban kl. VIb

            Miejsce II: Kinga Misiuda kl. VIb

            Miejsce III: Julia Sala kl. VIa

            Podczas Tygodnia Świadomości Dysleksji uczniowie klas IV-VIII mogli również wykazać się biorąc udziałw konkursie ortograficznym przygotowanym za pomocą aplikacji Kahoot, a dla klas I-III zostały przygotowane zabawy z czytaniem podczas lekcji z wychowawcą.

            LISTA LAUREATÓW KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO DLA KLAS 4-8

            Uczniowie podczas Tygodnia Świadomości Dysleksji aktywnie brali udział w wyżej wymienionych formach aktywności oraz jak widać na zdjęciach świetnie się bawili zdobywając wiedzę na temat dysleksji oraz ciekawe nagrody w konkursach.

            Dziękujemy Wam wszystkim kochani uczniowie oraz gratulujemy zwycięzcą! Mamy nadzieję, że ten tydzień uświadomił Wam jak ważna jest wzajemna tolerancja, rywalizacja w duchu braterstwa, dostrzeganie swoich mocnych stron oraz ciągła praca nad swoimi słabościami.

            Koordynatorzy: Artemi Skalińska, Kinga Mirowska, Olga Kustra

          • Jesienny Kolorowy Tydzień - fotorelacja

          • Tydzień jesiennych kolorów za nami! Było bardzo kolorowo i bardzo jesiennie, ale najważniejsze, że wszyscy świetnie  się bawiliśmy! Zobaczcie sami!

            DZIEŃ CZERWONY 

            DZIEŃ POMARAŃCZOWY

            DZIEŃ ŻÓŁTY

            DZIEŃ BRĄZOWY

            DZIEŃ ZIELONY

          • Klasa 3a na Wawelu

          • 28 X klasa 3 a wybrała się na Wawel, aby odkrywać zakamarki wzgórza wawelskiego.
            Uczniowie wzięli udział w lekcji muzealnej „Życie codzienne na zamku”. Celem zajęć było przybliżenie życia codziennego dawnych mieszkańców zamku, w tym obyczaju, kultury i ceremoniału dworu królewskiego. 

            Pani przewodnik pokazała i zwróciła uwagę na przeznaczenie poszczególnych sal oraz na najważniejsze elementy wyposażenia ekspozycji, omówiła rolę i obowiązki postaci związanych z rezydencją oraz organizację życia dworskiego. W drodze powrotnej udaliśmy się na spacer ulicami Starego Miasta i cieszyliśmy się przepiękną pogodą i piękną, polską jesienią. Oczywiście nie zapomnieliśmy o obwarzankach. Wycieczka była bardzo udana.

          • Dzień Kundelka

          • W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Kundelka. Jest to nieformalne polskie święto społeczne. Dzień został ustanowiony w dniu 25 października, zaś data nie jest przypadkowa – to również „Dzień o Ustawie Ochrony Zwierząt”. 

            Październik jest także miesiącem dobroci dla zwierząt.Chętni uczniowie klas 1-3 pochwalili się swoimi sympatycznymi pupilami.Można było zobaczyć  kundelki na korytarzy szklonej galerii. Właściciele powiedzieli o ich przyzwyczajeniach i historiach. Jak widać wszystkie psiaki są szczęśliwe ze swoimi właścicielami.

          • Klasa 2a w Muzeum Etnograficznym

          • 24 października klasa 2a odwiedziła Muzeum Etnograficzne w Krakowie, gdzie uczestniczyła w warsztatach pt. W dawnej szkole. Podczas zajęć dzieci oglądały chatę podhalańską z XIX w. oraz dawną salę lekcyjną. W formie zabawy poznawały dawne zwyczaje i pomoce szkolne. Miały też okazję pisać i rysować stalówką zanurzoną w atramencie, twórczo dekorować kleksy i wykonać stemplowane obrazki. Zajęcia dostarczyły dzieciom niezapomnianych wrażeń.

          • Turniej Straży Pożarnej

          • W piątek 21 października uczniowie naszej szkoły wzięli udział w turnieju organizowanym przez Straż Pożarną i SP 24. Turniej był związany tematycznie z patronem Szkoły Podstawowej nr 24 czyli Krakowską Strażą Pożarną i składał się z części sprawnościowej, artystycznej i teoretycznej. Przed częścią konkursową strażacy zrobili pokaz jak używać sprzętu gaśniczego w przypadku pożaru samochodu.

            W części sprawnościowej uczniowie pokonali tor przeszkód z użyciem sprzętu gaśniczego. Nasza reprezentacja w składzie: Łukasz Romański, Mykhailo Znovenko i Krzysztof Adamiec (uczniowie z klasy 8c) zajęli III miejsce.

            Dwóch uczniów z klasy 3b, Laura Iwańska i Bartłomiej Szęklewski, miało za zadanie wykonać pracę przedstawiającą pojazd strażacki. Laura Iwańska zdobyła III miejsce. Natomiast w konkursie wiedzy z zasad bezpieczeństwa pożarowego, Przemysław Kowalczyk z kl. 8c zajął IV miejsce.

            Gratulujemy laureatom i życzymy dalszych sukcesów !

          • Dzień Krawata

          • W ubiegłym tygodniu obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Krawata. Zarówno nauczyciele jak i uczniowie wzięli udział w organizowanej akcji. W ramach konkursu Samorządu Uczniowskiego pt. "Klasa z Klasą ", zliczyliśmy w każdej klasie uczniów, którzy przyłączyli się do organizacji tego wydarzenia. Wszystkim zaangażowanym klasom zostały przyznane punkty !

          • Zajęcia integracyjne

          • W miniony piątek uczniowie klas 1-3 brali udział w zajęciach integracyjnych zorganizowanych w formie placu zabaw na sali gimnastycznej. Dzieci miały możliwość spróbować swoich sił w różnych konkurencjach, które wymagały od nich sprytu, zręczności, a niekiedy także sporo wytrwałości i cierpliwości. Po serii ćwiczeń na kolejnych urządzenaich dzieci przystepowały do konkursu, w którym zdobywały punkty za poprawne wykonanie zadań. Wszyscy nagrodzeni zostali cukierkami. 

          • Dzień Edukacji Narodowej

          • 14 października to ważny dzień dla uczniów, nauczycieli i wszystkich pracowników szkoły. To  Dzień Edukacji Narodowej, potocznie zwany Dniem Nauczyciela, który obchodzony jest w rocznicę powstania Komisji Edukacji Narodowej, czyli pierwszego w Europie ministerstwa oświaty.

             

            W tym roku święto to umiliły Koncertem Życzeń klasy 8a i 8b. Nauczyciele, w nastrojowej atmosferze kawiarenki, wysłuchali humorystycznych życzeń im dedykowanych, przeplatanych piosenkami, które wykonywały dziewczynki z klasy 8a. Oby te wszystkie życzenia się spełniły, a nauczyciele i pracownicy szkoły mieli dużo sił, cierpliwości i dobrego humoru. ​​​​​​​

          • Nominacje w Plebiscycie Edukacyjnym

          • Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła została zgłoszona przez uczniów i ich rodziców do nagrody Szkoła Roku w Wielkim Plebiscycie Edukacyjnym, który w województwie małopolskim jest prowadzony przez „Gazetę Krakowską” i „Dziennik Polski”.

            Ponadto nominację do tytułu Nauczyciela Roku otrzymała pracująca w naszej szkole nauczycielka: Agnieszka Piskorska-Łuszczyńska.

            Głosowanie w plebiscycie rozpocznie się już we wtorek, 25 października. Wszystkie informacje o akcji można znaleźć w serwisie internetowym pod adresem: www.gazetakrakowska.pl/nauczyciel

          • Ślubuję być dobrym uczniem!

          • Piątek 14 października był bardzo ważnym dniem dla uczniów klas pierwszych, którzy rozpoczęli w tym roku naukę w naszej szkole. Właśnie tego dnia odbyło się uroczyste ślubowanie i pasowanie na ucznia. Dzieci z klas 1a, 1b i 1c zaprezentowały program artystyczny przygotowany pod opieką pań wychowawczyń. W uroczystości brali także udział starsi koledzyi koleżanki, którzy powitali peirwszoklasistów w szeregach uczniów.

            Na zakończenie Pani Dyrektor dokonała pasowania na ucznia oraz skierowała swoje slowo do dzieci i rodziców.

            Pierwszaki otrzymały pamiątkowe dyplomy, upominki i legitymacje szkolne. Od teraz są już prawdziwymi uczniami! Życzymy im powodzenia i wielu niezapomnianych przygód!