Wakacje na szachowo – sprawozdanie 2017r.

Wakacje na szachowo. Wakacje na zdrowo.

Tegoroczne wakacje podobnie jak poprzednie spędziłem w klimacie szachowym J. Już w dniu zakończenia roku szkolnego późnym wieczorem wyjechałem na obóz szachowy do Łaz koło Darłowa nad Morzem Bałtycki. Podczas dwutygodniowego pobytu za zgrupowaniu miałem okazję wziąć udział w XIII Międzynarodowym Turnieju Szachowym Perła Bałtyku. Pomiędzy poszczególnymi partiami mogliśmy przeanalizować swoje rozgrywki oraz skorygować popełnione błędy  jak też wyciągnąć wnioski, aby ustrzec się błędów w kolejnych rozgrywkach. Codziennie uczestniczyliśmy w zajęciach szachowych, na których zgłębialiśmy swoją wiedzę szachową, uczyliśmy się nowych taktyk szachowych. Prócz tematyki szachowej organizatorzy zapewnili nam mnóstwo dodatkowych atrakcji oraz zajęć na świeżym powietrzu. Uczestniczyliśmy również w zajęciach integracyjnych. Mieliśmy okazję zażyć kąpieli morskich w polskim Bałtyku, pomimo zimnej wody. Zwiedzaliśmy także okoliczne miejscowości jak też smakowaliśmy lokalnych potraw.

Po dwutygodniowym pobycie nam morzem miałem tylko kilka dni odpoczynku w Krakowie i kolejny wyjazd na obóz szachowy. Tym razem pojechałem do Kasinki Małej oddalonej ok. 50 km od Krakowa do Bazy Szkoleniowo-Wypoczynkowej „Lubogoszcza”. Miejsce to jest położone w malowniczym miejscu w Beskidzie Wyspowym   na zboczu góry Lubogoszcz. Pierwszy dzień przeznaczony był na zaklimatyzowanie się oraz wzajemne poznanie w grupach. Podczas każdego dnia czynnie uczestniczyliśmy w zajęciach i warsztatach szachowych, nie zabrakło też ruchu na świeżym powietrzu. Zajęcia szachowe dostosowane były do poszczególnych grup szkoleniowych. Poznawaliśmy nowe elementy strategii dla prawidłowego rozgrywania debiutów, rozwiązywaliśmy zadania szachowe o różnym stopniu trudności. Podczas pobytu zorganizowana była również Wielka Kolonijna Olimpiada Sportowa. Jedną z konkurencji była gra w zbijanie kręgli. Inne atrakcje sportowe w jakich brałem udział  to gra w ping-ponga, piłkarzyki itp. Pomimo nie zawsze sprzyjających warunków atmosferycznych czynnie uczestniczyliśmy w dodatkowych zajęciach organizowanych przez naszych opiekunów takich jak zajęciach plastycznych, czy też relaksacja przy letnim kinie. Podczas pobytu mieliśmy okazję zwiedzić piękne miasteczko Rabka Zdrój. Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum Górali i Zbójników, zażywaliśmy również  inhalacji solankowych w tężni solankowej. Największą atrakcją pobytu w Rabce była wizyta w parku zabaw Rabkoland. Moc atrakcji na młyńskim kole czy też jazda autoskuterami dostarczyła nam wiele pozytywnych emocji. Chwilę grozy można było przeżyć w Domu Strachów. Po kilku dniach wytężonej nauki   oraz zajęć sportowych przyszła pora na zweryfikowanie swoich umiejętności na Turnieju Klasyfikacyjnym „Szachowe Wakacje z MZSzach”. Grałem w gr.B i ukończyłem turniej na IV miejscu. Po skończonych partiach była okazja na analizę rozegranych partii. Nie mogło zabraknąć również pieszej wycieczki na najwyższy szczyt w okolicy jakim jest szczyt Lubogoszcz położony 968 m n.p.m.  Organizatorzy zadbali również o wieczorną oprawę, jedną z nich było wspólne ognisko i pieczenie kiełbasek.

Pomimo iż część wakacji przeznaczyłem na naukę to serdecznie polecam swoim rówieśnikom taką formę spędzania wakacyjnego czasu. Nie dość że można podnosić swoją wiedzę i kwalifikacje, to przy okazji można zwiedzić malownicze zakątki naszego kraju jak też wypocząć z dala od miejskiego zgiełku.

Pozdrawiam Wiktor Korczek

By | 2018-08-28T21:02:08+00:00 Wrzesień 28th, 2017|Sukcesy sportowe, SUKCESY UCZNIÓW|